Serbia vant PGP 2016

Norges mest alternative revykonkurranse

Simon vil forsvare seieren

Silje Vige

Lørdag er årets Trondheimskvalik av Parodi Grand Prix på Me, og Simon Oshaug ønsker da å sikre seg seieren for andre år på rad. Han skal synge “Alle mine tankar” fra 1993.

Simon vant i fjor Trondheimskvaliken da han sang “Eg e Leif” (“Eg a lif”, Island 2013). Han har deltatt flere ganger i finalen i Grieghallen i Bergen, men med “Eg e Leif” oppnådde han sin hittil beste plassering med en sjetteplass. Han stiller derfor som regjerende mester på lørdag, og håper å forsvare tittelen når han nå stiller som Silje Vige.

Pizza er i vinden for tiden, og etter suksessen i 1993 vil Silje Vige ta frem låten sin på en moderne og nytenkende måte. Nå har Silje fått med seg sunnmøringen Gudrun til å fremføre, idet Silje mener Gudrun har en fargerik fremtoning og en kunstnerisk sjel som vil passe godt med nyutgivelsen av låta Alle mine tankar. Gudrun har bakgrunn fra kunstakademiet og har kunst og håndtverk som hovedfag på Gaula videregående skole. Hun har også vikariert på heimkunnskapskjøkkenet og har god erfaring med Pizza.

Silje Vige kom i 1993 på en femteplass i den internasjonale Eurovisionfinalen med “Alle mine tankar”.

Vil du heie på Simon, må du komme til Me i Dronningens gate 15 lørdag kveld. Dørene åpner klokken 22:00, og showet starter klokken 23:00. Inngang koster 100 kroner før kl 23, og 150 etter klokken 23.

Leave a Reply

Information

This entry was posted on April 16, 2015 by in Trondheim and tagged , , , , , , .

Facebook

